Hej!

Hallu!

Dagarna rullar på här och om en vecka drar jag in på lyxhotel i Bali själv :) Ska bli dundeernice! För boendent är är ju inte att hänga i granen, häromdagen såg Johanna en fet Ödla på väggen och skrek! Så våra grannar brevid oss knackade på och kolla så vi var okej och det visade sig att de var svenskar :) Så vi käkade middag med dem på kvällen, trevligt!

Annars ar de inte hänt ås mycket, vi chillar mest. Igår brände båda oss ganska mycket, så idag har vi solsting.

Vi var en dag och åkte runt på marknader och köpcentrum, marknaderna här var jätte dåliga, och matmarkanden va riktigt äcklig fy fan. Även köttdiskarna inne i köpcentrum, va äckliga ingen is alls de bara låg i lådor i kylan där i disken men kyckllingarna var värst USCH!!!!!!

i helgen ska vi ta en heldag och åka ut till Virgin Island och Balicasag och snorkla och se solnedgången, ska bli kul :)

Nu ska ja ner till  beachen och käka lite mat hej svej!

Tour!

Igår stekte vi på beachen, träffade 2 svenska tjejer som vi åt middag med på kvällen, soft och härlig dag :)

Imorse åkte vi vid 8 tiden och åkte på tour runt Bohol ön och stannade på massa ställen. Vi va inne i nån konstig kyrka, såg massa djur, som ormar, strutsar, apor och fjärliar. Såg såklart choklate hills också, föör fint!

Me & J

Stekt på stranden ett tag efter vi kom hem, och ikväll käkade vi på vårat (som kommer bli) stammisställe, De kör lite mer tapasstilen här i Filippinerna, har vi kommit fram till och mycket bbq. På hemvägen stannade vi på ett coffe place, där vi drack gooodaste cookie carmel frappies!  Sen höll vi på att dö av skratt. Dörren in var en glasdörr och väggen brevid var också glas och den gick först en tjej in i och hon fick ont i näsan. Nästa tjej gick in med pannan i glasväggen, men hon fick så ont att hon vände och gick därifrån och vi garvade ihjäl oss när hon fortfarande va nära hahah xD

snygg kläder vi fick ta på oss ;)

choklate hills!

Bohol

Sitter här klockan är 01.00 snart på natten, jag och Johanna diskuterar vart vi ska resa efter Bohol, kollar lite på Palawan och Boracay, grejen är att de är lite dyrt att flyga. Men de lutar åt Boracay iallfall för alla typ älskar det stället. I Palawan verkar de Göör fint! som Johanna säger :P  Men avstånden är långa där, verkar enklare med Boracay som är en liten ö :)

Har degat sönder idag på Alona beach, helt okej fint! De va molnigt imorse men solen kom sen under dagen, så lite färg har man allt fått! Det sjukaste här är att det jag äter på en hel dag här, blir kanske en måltid hemma haha, köpte massa färsk frukt till lunch och ikv blev de kyckling och grönsaksspett grillade mums!

Imorgon ska vi leta på nån mer strand att ta oss till och på torsdag ska vi göra en utflykt till chockolate islands, kolla på

Gårdagen gick vi upp 7 och tänkte ta båten ut vid 9 till Bohol, men det var fullbokat så vi fick vänta i 3,5h på nästa, så där lagom kul, men de gick fint. När vi kom fram tog vi en taxi och kollade på guesthouses och hittade ett bra som heter Casanova garden. Tar ca 5 min sen är man nerepå stranden :) Slänger upp lite bilder imorgon. god natt!

Alona beach! =)

Filippinerna!

Nu är jag äntligen framme i Filippinerna, känslan är så jäääkla skön! För den här dagen har varit sjukt lång! Gick upp 7 imorse efter 3h sömn. Käkade godaste frukosten på vårat fancy hotel, sen drog madde och ninni vidare. Jag fixade en minivan as billigt som skulle ta mig till flygplatsen. Satt själv ett bra tag, men sen kom en finsk tjej på och då fick ja äntligen prata lite engelska haha.

Gick bra att flyga själv från bangkok-manilla, tog 3h, satt brevid en engelsk gubbe som sov hela vägen so did i!
Fick mat på flyget vilket jag inte hade beställt så pluspoäng till dom! Flygen va riktigt sköna, nästan bättre än austrian airlines som va sådär.

Väl framme i Manila, så gick de inte så bra, hittade typ ingenstans så jag sprang efter en snugge i röd tröja som såg svensk ut. Gick bra tills han drog in i hissen och jag fick inte plats sen försvann han. Men då började jag snacka med 2 tjejer från japan och vi tog sällskap, as sköna tjejer! Fick den enas örhängen och de bjöd mig på mat och dricka samt terminalvgift. Vi höll på att missa flyget också men de är en annan 5a. Så nu Har jag boende i både Manila och Japan om ja åker dit nån gång, super!! :)

Träffat Johnna nu också, vi bor med 3 andr tjejer, en från sydkorea, italien och spaninen så de är kul! Johanna är rätt lik mig så vi kommer nog trivas bra ihop. Cebu gillar vi inte, mycke folk, trafik, och dålig mat så imorgon tar vi taxi klockan 08.00 till Bohol, ska va supernice!

Resha och Kia, mina 2 nya japanska vänner :)

Manilas Flygplats, jätte fin men svår att hitta.

Sååå trött, fy fan rest hela dagen :P

Bangkok!!

Hej vanner! Vi har de bara bra har i Bangkok, blev ett riktigt fancy fancy hotel med pool :)  Vi har nyss kakat thaimat, phad thai ofc!

har har ni poolen,

Vi ska snart dra och ta en thaimassage, och jag ska kopa en klocka for har inte kopt natt asiatiskt simkort an!  Kan va bra och ha imorgon nar jag ska satta mig pa planet till Manila-cebu

Resan hit gick suverant! Da ar det bara morgondagen som ar lite att oroa sig for sen ska ja leva livet!!

Asien!

Snart! om 3h hämtar vi madde och Ninni och drar mot Arlanda :)

Ska bli sååååå gött och är verkligen taggad nu! '
Bror Jocke va här igår och de va väldigt bra för han tipsade mig om Bali. Så nu vet vet jag vart jag ska ta vägen när jag landar där själv och väntar in Johanna. Han berättade även om när han åkte ifrån bali och tog sig uppåt mot thailand. Verkar va en självklar rutt!
Denpasar-singapor med flyg. 2 nätter i singapor, sen bussa till kuala lumpur och ta 2 nätter där. Sen en lång busstur till Langkawi där de ska va så himla fint! 3 nätter där, sen vidare mot Ko lipe och sen bara ta sig uppåt tills man ska hem från Bangkok :) Där på vägen kan jag även möta upp biggan och dem :)

det stora äventyret

närmar sig! om två dagar sitter jag på flyget! helt galet!

Vet inte varför jag måste hålla tillbaka hela tiden, när varenda kotte frågar varför jag ska ja resa själv, varför så svennig för?  Det är nu jag verkligen inser hur bra det här kommer att bli :) Kommer ju åka ner med 2 sköna tjejer och bo med dem i bangkok de 2 första dagarna, det ska bli väldigt skönt att vi kunde ta sällskap i början. För det är sen det verkliga äventyret börjar när jag ska ta mig till Filippinerna själv och möta upp en tjej jag Aldrig träffat eller ens pratat med. Tycker det är väldigt bra gjort av oss 2 att planera denna 2 månaders resa genom facebook chatten haha, har blivit en del nervösa nervbrott men nu känns allt bra även om jag kommer resa själv till Bali, efter 3 veckor i Filippinerna. Johanna kommer ev dit 2 dagar senare, det visar sig. Hoppas allt går vägen och skiter det sig då löser jag det bara, som jag alltid gör! Hakuna matata baby!

Har drömt om att resa iväg på egen hand så länge, kommer bli en kanon resa!
Så skönt att mina vänner här hemma stödjer mig när massa randoms tycker jag är korkad som drar själv haha. Ni är bäst! Kommer sakna er massa <3

Lovar att upptadera så ofta jag kan, dont worry! XoXo

New year!

Hade en riktigt bra nyår Med Emma och Johanna :)  Kvällen började hemma hos Emma i Hovsta med middag. Potatisgratäng, fläskfilé i soyasås och sen kladdkaka med glass oh hallon till efterätt. Några xcider på det, och jäklar vad mätta vi var haha, men de hör ju till :)

Sen drog vi till en fest i Haga hos en tjej som också heter Kajsa. De vart trevligt, träffade en gammal klasskompis, och en jobbarkompis, och biggan&josse :)  sen kom Anja mfl en sväng också så de va kul!  Sen drog massa folk därifrån så vi drog till Satin, helt klart inte värt 200 kr för en timma, men absolut inte ovärt heller, de va riktigt nice. Kunde knappast börja 2012 på ett bättre sätt!

Igårkväll drog jag och jobbade några timmar på Max, fick backa i driven lite grann de va kul :)

Imorse hämtade Hanna mig halv fem! Hade inventering på Ica, gick ju rätt snabbt, men nu är ja typ död. Skulle inte jag vara på gymmet nu? hmm, drar om en kvart, halvtimme..?