Hej hej hemskt mycke hej.

Vad har jag lärt mig av denna resa då? Förutom att uppskatta småsaker här i livet som att ta en enkel dusch, gå och springa normalt, känslan att kasta sig i havet eller bara ligga och dega i solen.

Brännskadad eller inte, resan var helt underbar iallfall!

Reste som alla vet själv, men hade gjort upp innan med en tjej jag aldrig sett förut, att mötas upp i Filippinerna.
Vi hade skit kul och njöt av en fin fin semester i 3v =)   Sen flög jag själv till Bali och pratade inte svenska på 5dagar, de va lite tufft. Men lokalbefolkningen på Bali är helt underbara och väldig öppna, så man kände sig aldrig ensam.
På vägen ut till ön Gili i speedbåten kände jag mig som lyckligast! Helt oventandes om vad Gili var för ställe och skulle jag träffa någon svensk där?  Wow säger jag bara, Gili var verkligen mitt paradis =) och svenskar, ja det kryllade av dem på gott och ont :P

Att våga.
Vart fick jag modet ifrån? Ingen aning, tror jag bara körde helt enkelt, tänkte inte så mycket. Jag menar där nere lever man för dagen och inte 2 veckor frammåt som i Svergie.

Just nu, här hemma, känner jag absolut för att åka tillbaka nästa år. Skulle vilja göra det till en ännu mer äventyrsresa. Jag menar min resa stoppade ju lite efter drygt halva Bali trippen. Fick avboka Malayisa, kunde inte ens bära min egen ryggsäck och hur skulle jag då klara mig själv i en stad jag har noll koll i. Så blev att flytta in hos Johanna på lilla turistön Ko samet i norra Thailand. Ångrar absolut inte det valet, vi hade grymt kul där i 3v innan hemfärd :)

En del tycker jag är galen och konstig att jag bara kör med mitt liv hela tiden. Flyttar hit och dit och reser och byter jobb efter varje år. Men som sagt Seize the day people! Lev i nuet och uppfyll era drömmar innan ni blir gammla och gråa. Jag är iallfall lyckligare att prova på saker och lära mig så mycket jag kan om livet, istället för att bara stanna på ett ställe i flera år och ta på sig mer och mer ansvar, så man tillslut får världens ångest om man skulle vilja hitta på något nytt nån gång.

PEACE OUT!


Kommentarer
Postat av: c

mycket bra skrivet kajsa. Carpe diem fånga dagen. Bara pang på och ut nästa år igen. Varför inte prova på sydamerika?

2012-03-30 @ 04:43:59
Postat av: kajs

Tack! Vem är C ?? =)

sydamerika är för de lite mer rutinerade, ska dit senare i livet när jag tröttnat på asien :)

2012-04-01 @ 21:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0