Akkurat nå

Länge siden jeg hade nån ordlista :)

Förstår Norskan hur bra som helst nu, men fortfarande ploppar de upp nya roliga ord :)

ikke nå peiling= Ingen aning
Gidde= Orkar
spurte=frågade
pussig att du spör= Lustigt att du frågar
haha den är för kul :P

lurar=undrar
selvföglig=såklart
sprö= galen
lyver=ljuger
stygg=ful
lyd=ljud
rask=snabb
vaer=väder
dritsekk=idiot
sted=plats
manglar=fattas
vist=om
Le=skratta
smila=Le
plystra=vissla( när han spurte vist jag kunde plystra så bynte jag le rakt upp i hans ansikte haha ) ^^

vet ikke hur de stavas  men de sier iallfall "ettlaandt"   och det betyder någonting.

Det var noe ord som jag hade akkurat nå i hvodet  :)


ska spise mat snart sen zumba ikv! :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Kul med lite nya ord! Bokade du biljett igår, kram

2011-05-25 @ 18:43:49
Postat av: kajsa

ja veet haha :P jaa det gjorde jag :) så tur och retur blev nästan 700kr men men =)



2 veckor kvar imorrn längtar!

2011-05-25 @ 21:22:16
Postat av: Anonym

Jag med, kram...mamma

2011-05-26 @ 14:31:44
Postat av: Sofie

haha roligt pussig! jo tror jag kommer trivas i norge, verkas as mysigt! men vi får pratas på skype någondag! kram o puss

2011-06-15 @ 16:20:26
URL: http://upandaround.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0