filmvecka

sett 5 filmer på 3 dagar mohhaaaa och de bara forsätter =)   längtar till när man kommer hem, slänga sig i soffan och dra en film!

blev lite Ananaspaj idag också :P    bakade den igår åt Karro som fyllde 22, grattis! :)


så jääääääääääääääääkla tröttt så de finns inte, what happen to me? :(:(.. har inte tränat sen i fredags! :O   men imorn ska jag banne mig ut och springa!

Glad är jag för att ja är på samma ställe nu i 4 hela dagar, så jäkla bäst! enda är att han chefen är en sönderstressad tysk!  jäkligt aggresiv :S   men ja får ju göra mycke skoj iaf =)

tänkte ju söka mitt extrajobb i veckan.. men orkar inte !    snart 3 veckor jobbat varje dag 07-14.30-15    de tar på krafterna! har ju aldrig jobbat heltid förut så jade känns nu!!!

aja i helgen ska ja bara festapå lördag.. ska nog inte dricka nån mer fredag iaf, lr ja kanske om de blir nån hemmafest =)

nya ord

Akkurat= exakt
rydda=plocka undan
Ferie=semester
brus=läsk


tänkte också skriva fördelarna och nackdelarna med att vara Vikarie

Fördel= 
Du får se många olika platser, stora som små, du får lära dig allas olika rutiner vilket är skit bra för då kan du många olika sätt att göra sallader på, uppläggningsfat och olika rätter.
Du får åka runt mycket i Oslo så man får se väldigt mycke det är kul =) och man kommer hitta sjukt bra i hela olso och utanför snart. DU får träffa många människor så om du tycker någon är helt dum i huvudet lr bara inte orkar med någon så slipper du den väldigt snart hehe. Som sagt de är riktigt kul att få träffa så många på så kort tid :)

Nackdelar=
Känner mig alltid stressad och nervös för hur jag ska ta mig till den nya platsen och om jag kommer hitta och hur jag kommer in? alltid låst och inga vakter 07 på morgonen ... Får alltid gå upp jätte tidigt för ja behöver mer tid på mig att leta på stället.
Eftersom alla har olika rutiner så känner du dig alltid handikappad som inte vart vad som gäller för den här platsen alltid något som mangör fel bara för att den platseninte gör likadant som en annan. Allt går ju mycket snabbare om man hittar överallt i köket.
Som sagt om det är någon människa man kommer bra överens med så försvinner den lika snabbt också.
Du är alltid den "nya personen"  hatar att vara den nya, visar man inte på en gång vad man går för så sätter dom dig på skiten så kör bara kör när du väl kommer dit 07 på morgonen!  Du känner ingen av dina kollegor, lite påfrestande att varje dag lära känna nya.



Men där jag är nu i Helsfyr var jag en dag för2 veckor sedan så de va kul och komma tillbaka :)  Men skulle aldrig mer vilja kommer tillbaka till Aker kärna, hemskt ställe!   så hoppas ja slipper..
Haft en skön dag för övrigt.. hiphop R&B musik som dunkar ur stereon, får äta vad och när jag vill bara ta för sig så hare rätt soft =)

nu ska ja forsätta slöa i soffan framför the voice och sova lite tills emma och karro kommer tillbaka.. fortsätta dagdrömma om min restaurang ja ska öppna i Örebro =)  ÅH vill fylla 30 NU! haha  ska ha lunchrestaurang med thaimat och andra populära rätter, billigt ska de vara och värsta häftiga stället så alla ba WOW där vill jag äta!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att läsa om ditt liv i Oslo. Längtar tills du kommer...kram

2010-09-08 @ 20:05:21
Postat av: anjaaaaah

ser framemot din restaurang. Ska äta där jämt ♥ hihi

2010-09-08 @ 21:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0