back in Oslo :)

hemma igen, helt körd i skallen.

De där jäkla sj tåget blev inställt i söndags klockan 16 så jag skulle fått vänta flera timmar på en buss som skulle åka till degerfors. Därifrån tåg till karlstad och sen buss till oslo, och vi va säkert flera hundra pers som skulle transporteras.  Jag ba hell nooo  och åkte med pappa hem så det blev nattbuss istället.

Kom fram 06 ca och jobbet började 07, hade inte sovit ett skit va helt körd hade ont i arslet också.

ps. Johanna rocks!


iallfall, jag trodde jag skulle svimma nån gång på dagen iallfall men de va så jäkla stressigt så mitt hjärta va uppe i halsen hela tiden så ja överlevde ^^   Alltså nu vill jag typ tillbaka till de förra jobbet de va så slappt och skönt haha.   Igår vare så stressigt för jag skulle göra alla sallader från början och idag vare stressigt för de käkade så jäkla mycket att alla mina reserver tog slut.

alltså det är verkligen något speciellt med att jobba i restaurang på dagtid, det är inte helt lätt att veta hur man ska agera. När man kan käka och vad, vad som ska göras och i vilket tempo. Det är så mycket detaljer att hålla reda på att man blir helt snurrig, och ´kassan är ju sick!  de är olika priser på smör, ost, skinka, sallad, varmat ja alla små saker som majonäs leverpastej osv. För de första måste ja veta vad det är för nått och sen va de heter på¨norska och sen leta på knappen på skärmen och ibland finns den inte   kul alltså.  

aja bara 3 dagar kvar nu hoppas jag, men synd att de ska va så sjukt mycket att göra för de är riktigt bra personer jag jobbar med just nu :) 

På fredag ska ja även jobba på kvällen som servitris på ett event här i oslo   aldrig gjort de tidigare så ska bli skoj hoppas jag :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0