staying

all day long i soffan nerbäddad under mitt duntäcke :)      sköna söndag!

Hade så jäkla kul igår!  Tintin kom runt 9, straxt efter kom 3 andra killar som är vänner till tjejerna. Sen kom oscar, marcus, marcus och en tjej som hette bergit :)  As sköna människor och vi festade till halv tre sendrog vi tillkrogen!

somnade runt 6 tror ja ... ^^

rydda= städa, plocka undan

i fredags jobbade jag 15 timmar   från 07-24 som servitris på ännu ett fint julbord. Hade hand om ett långbord på runt 20 pers. Började skänka vitt vin, sen förrätt, rydda undan, röttvin, varmrätt, rydda, dessertvin, dessert, kaffe, baliys och konjak, rydda.

Och allt ska göras så fint man kan, alltså gå ut med 3 vinflaskor i taget, 3 tallrikar och när man ska rydda ska man ta två tallrikar på armen och stapla på den ena och bestick på den andra. Klurigt och jobbigt men kul!

och så blev de förrätter, varmrätter och desserer över till alla, fy fan va gött!!!

och så kommer man dit i vit skjorta och alla har svart!!! ? :O    tur att tintin va på H&M just då och köpte med en svart till mig, fick på mig den precis innan vi skulle servera haha snacka om räddaren i nöden <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0