Min drömtårta :P

image173

Min godaste tårta ser ni här! 

Vet inte hur många gånger jag har skrivit om det här inlägget men nu har jag bestämt mig för en sista chans, den är ju för underbar och kan bara inte undvikas!

Tårtbotten:
3 dl  ricekrispies fullkorn (kör lite granna i en matberderare)
2dl socker
3 äggvitor

Vispa äggvitorna till skum, tillsätt socker lite i taget under fortsatt vispning tills det blir hårt. Vänd sist ner flingorna och bred ut på bakplåtspapper på en plåt.
Sätt in i ungen på 150 grader i en timma, låt svalna där ( gärna under natten)

bred sedan på denna läckra chokladkräm
3 äggulor
3/4dl socker
3/4dl mellangrädde
50g margarin
75g mörk, hackad blockchoklad

häll äggulor, socker och grädde i en kastrull. Sjud upp under omröring till det tjocknar. Tag genast av kastrullen från värmen, tillsätt margarin och choklad. Rör så att det smälter och låt svalna.

fyllning:
chokladkräm, mandariner på burk

garnering:
vispad grädde och färska bär som hallon, jordgubbar, björnbär, pfysalis

Antingen så delar du marängbotten i två lika stora delar på mitten och bred ut krämen och lägg på mandariner på ena och lägg den andra utanpå
eller så delar du inte och brer krämen och mandariner på hela. Bred sedan vispad grädde utanpå och garnera med färska bär :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0