So you think you can dance

Var ikväll, älskar det programmet speciellt när det väl har kommit igång och det inte är så många kvar då är det extra roligt att kolla!

image153


Jag dansar nämligen själv, just nu dansar jag avvancerad streetshow. Har även gått på showdans, hiphop, disco/funk (när jag var mindre) och streetshow. Mitt bästa minne med dansen var när jag uppträdde med showdansen (fame-PA musical) förra våren. Det var så himla roligt, eftersom vi körde väldigt länge och två danser! det var 80 tals tema så ni kan ju tänka er hur man såg ut hehe :P  Jag var nybörjare då i showdans men jag och sofie hoppade in där bland alla tävlare i avvancerad, vi förstod ju ingenting då att vi inte skulle vara där i deras grupp men det kan jag förstå nu när jag tänker tillbaka på alla "snea" blängande blickar vi fick hela tiden. Man kände sig skitdålig i början men vi övade upp oss och hängde på bra i uppvisningen, guud vad jag saknar den dansen.    Jag brukar tillochmed dansa den nästan varje dag hemma i våran lilla "dansstudio" :D okej nu låter jag lite desperat men thats the way it is"

Och samma uppvisning var jag och syrran med i två hiphopdanser så det  blev fyra ombyten, från hophop till show, till hiphop sen show igen hahah det var lite stressigt.  

Nu kör jag och Madde streetshow med låten beep-pussycatdolls. Det är inte så svåra steg men det går jätte snabbt, funderar kanske på att börja på balett så man blir jätte vig men naaae det är väll att  gå för långt va...hahah, men hur ska man annars bli vig?? 

 Det är är från showdansen, vi dansar till hairspray- you cant stop the beat. 
( jag är tjejen igul klänning bak i mitten) :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0