Tårtan!

Jag startade igentligen den här bloggen för att blogga om mina favorit recept. Men sen blev det lite om allt möjligt men det finns ju en kategori som heter "goda recept" för de som bara vill ta del av mina recept :) 


här kommer en super god sommartårta!



marängbotten:

4 äggvitor
2dl socker
1tsk ättiksprit
1msk maizena mjöl
100g valnötter

rita en rundel på ett bakplåtspapper, ca 27cm i diameter. Smörj och mjöla rundeln
vispa äggvitor till skum och tillsätt socker, inte allt på en gång.
blanda i hackade valnötter, maizena och ättiksprit försiktigt, bred ut smeten på bakplåtspappret.
140g  1½h   mitt i ungen...  låt svalna i ungen i minst tre timmar,  gärna stå över natten

fyllning:
3dl vispgrädde
2dl lemoncurd

vispa och blanda i lemoincurd, bred på marängbotten och ha på
Färska bär, gärna hallon, björnbär, physalis eller jordgubbar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0