Pizza time!

image121

Idag ville min syrra hämta pizza men jag tycker inte riktigt om köpt pizza så jag kom på idén att göra en egen pizza. Och när mallan hade ätit klart sa hon att det var den godaste pizzan hon någonsin hade ätit! :D

Ingredienser till 6 portioner

100g margarin, kallt
1 tsk salt
8dlvetemjöl
3dl mjölk
4tsk bakpulver

Blanda samman deg ingredienserna till en deg. Om den är kladdig så ta lite mera mjöl. Tryck eller kavla ut de till platta pizzabottnar och lägg de på bakplåtspapper på en plåt.


Färdig tomatsås, gärna med vitlöksmak
Tonfisk eller skinka
trattkantareller eller champinjoner
annanas
paprika
ev. rödlök och tomater
ost
pizzakrydda


fräs svamparna inågra minuter i en stekpanna. Skär skinka, annans och grönsaker i mindre bitar.
Bre på tomatsås och strö över alla ingredienserna. 
Ställ In i 250grader ung och jag tog 20 minuter men det räcker med 15. 
Gör gärna en pizzasallad medans du väntar. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0